Followers

Sunday, October 31, 2010

Tip Buku Minggu Ini – Jadi Pakar Dengan Membaca Buku

Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Apa khabar anda hari ini? Moga ceria-ceria selalu hendaknya.. Diharapkan para pengikut blog ini dan pengunjung blog ini akan terus menikmati informasi yang dapat saya kongsikan dalam blog kedai buku ini. Tip Buku Minggu Ini memberitahu anda sedikit informasi tentang Jadi Pakar Dengan Membaca Buku. Selamat membaca.

Berkenaan dengan topik pada minggu ini, saya ingin bertanya kepada anda. Tahukah anda bahawa anda boleh menjadi seorang pakar dengan cepat hanya dengan membaca buku???

Sebagai contoh, jika anda membaca buku motivasi, anda menjadi lebih pakar tentang motivasi berbanding dengan rakan-rakan atau saudara mara anda yang langsung tidak membaca buku motivasi tersebut. Apa pula yang akan terjadi sekiranya anda membaca beberapa buah buku lain lagi yang berkaitan dengan motivasi? Sudah tentu anda akan menjadi lebih pakar lagi dalam bidang motivasi.

Saya percaya jika anda banyak membaca buku-buku motivasi, anda akan menjadi lebih bermotivasi. Pada mulanya, anda mungkin membaca untuk menambahkan pengetahuan anda tentang motivasi atau ingin memotivasikan diri anda sendiri. Namun, jikalau anda menambahkan lagi bahan-bahan bacaan berkaitan dengan motivasi, lama-kelamaan anda pula yang akan mampu untuk memotivasikan orang lain pula. Haa..,, kan dah jadi pakar motivasi!! :)

Untuk pengetahuan anda, kebanyakan orang yang menjadi pakar dan berjaya dengan cemerlang di dalam bidang yang diceburi telah membaca lebih daripada 100 buah buku yang berkaitan dengan bidang tersebut.

Pernahkah anda terbaca atau terdengar nama Anthony Robbins? Beliau merupakan pakar motivasi yang terhebat dan terkemuka di Amerika Syarikat. Anthony Robbins telah menulis sebuah buku ‘bestseller’ di seluruh dunia yang bertajuk “Awaken the Giant Within”. Buku ini telah mengubah minda ramai orang di dunia ini. Walaubagaimanapun, untuk menghasilkan buku yang luar biasa ini, beliau telah membaca lebih 700 buah buku.

Jadi, bagaimana perasaan anda sekarang? Saya harapkan setelah anda membaca artikel pada minggu ini, anda akan menjadi lebih bermotivasi untuk membaca buku. Terima kasih kerana membaca. :)

No comments:

Post a Comment