Followers

Thursday, June 3, 2010

Pengumuman!!













Pengumuman! Perhatian!

Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Apa khabar anda hari ini? Moga sentiasa sihat hendaknya. Agak pelik sikit pada kali ini kerana tiba-tiba sahaja kedaibuku2u ada artikel atau entri yang dibuat pada hari ini. Yelah, selalunya artikel dibuat pada hujung minggu. Apa-apapun, artikel pada hari ini bukanlah berkenaan dengan Tip Buku Minggu Ini. Ini disebabkan saya ingin membuat pengumuman.

Sengaja saya nak berkongsi info dengan para pengunjung blog ini. Mungkin ada yang dah tahu atau belum. Jadi sebelum berlangsungnya program yang sungguh menarik ini, lebih baik saya beritahu awal-awal. Bukan apa, ada info yang bagus, lebih baik dikongsi bersama. Pastinya berita ini mengujakan para penggemar buku! :)

Program ReadMalaysia’10 merupakan satu acara pameran buku secara besar-besaran yang akan diadakan bermula 4 Jun hingga 13 Jun 2010, dari pukul 11 pagi hingga 10 malam bertempat di Pusat Pameran dan Konvensyen Antarabangsa Malaysia (MIECC), Mines Resort City. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, anda boleh melayari laman web www.readmalaysia.my

Untuk makluman anda, pelbagai genre buku terdapat di sana, malah beberapa artis terkenal juga bakal hadir untuk memeriahkan lagi acara itu. Pengacara terkenal, Aznil yang menjadi duta ReadMalaysia’10 akan berada di MIECC pada majlis pembukaan acara itu pada 4 Jun dan 5 Jun pada pukul 3 petang.

Jadi, apa tunggu lagi! Ajaklah rakan-rakan dan keluarga pergi ke Program ReadMalaysia’10 sebab masuk adalah PERCUMA! :)

Sumber : Kosmo

----------o----------

Sekadar informasi tambahan..

Minggu ni ada 2 isu yang menarik perhatian saya. Pertama, penemuan terbaru sekumpulan penyelidik tempatan bahawa Kesultanan Melayu Melaka diasaskan pada tahun 1262 dan bukannya 1400. Kedua, serbuan komando-komando Israel ke atas kapal-kapal yang menghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza yang melalui perairan antarabangsa di Laut Mediterranean.

Tiba-tiba saya teringat semasa pergi ke sebuah kedai buku di PKNS, saya terjumpa sebuah buku berkenaan misi Israel untuk menakluk dunia. Tapi, memandangkan duit yang ada sudah digunakan untuk membeli buku-buku yang ingin dibeli, maka saya terpaksa lupakan hasrat untuk membeli buku tersebut. Tak mengapalah, nanti bila buku-buku yang saya beli sudah habis dibaca dan ada bajet lebih, bolehlah saya beli buku tersebut.

Sekian sahaja untuk kali ini. Terima kasih kerana membaca.

No comments:

Post a Comment